poniedziałek, 27 października 2014

English Matters 49/2014

Magazyn: English Matters 49//2014
Cena: 9.50zł
Wydawnictwo: Colorful Media


Fenko studiuje filologię angielską, co już zapewne wiecie.
I ta sama Fenko nigdy nie miała w ręku żadnego czasopisma anglojęzycznego, czego może nie wiecie, ale co na pewno uznajecie w tej chwili za hańbiące.

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Colorful Media mam po raz pierwszy okazję zapoznać się z powyższym magazynem. Tak więc zmazuję swój grzech ignorancji i biorę się za czytanie!


 Wciągnęło mnie od pierwszych stron, bo oto znalazłam co nieco o serialu, którego wprawdzie nie oglądam, ale mam w planach. Pewnie wielu z Was pochłania kolejne odcinki uwspółcześnionej przez BBC wersji Sherlocka Holmesa. W najnowszym numerze English Matters możecie poczytać o aktorze grającym główną rolę - nie wiedziałam, że to taki równy gość! Jeden z nielicznych, którym sodówka do głowy nie uderzyła. Natychmiast dopisałam ten serial do listy oczekujących na obejrzenie.


Lepsza Ameryka czy Polska? Na to pytanie być może znajdziecie odpowiedź w wywiadzie z autorem książki Wałkowanie Ameryki. Ten artykuł spodobał mi się szczególnie, bo od dawna zastanawiam się, czym kierują się ludzie wyjeżdżający na stałe do Stanów. Czy tam rzeczywiście żyje się tak dobrze? Czy nikomu nie tęskni się za naszą Polską?

I coś dla maniaków literatury - czy wiedzieliście, że wielu brytyjskich autorów stało się twórcami pojęć, z których dziś wiele używa się na co dzień? I wygląda na to, że jest takich literatów o wiele więcej, niż myślałam! Na Shakespearze się nie kończy.

Nie mam zamiaru zdradzać Wam wszystkiego, co znajduje się w najnowszym numerze. Mam wrażenie, że każdy znajdzie tu coś dla siebie - możemy poczytać o emeryturze, o technologii, jest nawet artykuł o dbaniu o sylwetką, a także o tym, jak prowadzić rozmowę przez telefon po angielsku. Na pewno nie jest to zwyczajny magazyn, ze zwykłymi artykułami przetłumaczonymi na język angielski. Czasami miałam wrażenie, że jest przeznaczony właśnie dla mnie, z racji kierunku, który obrałam. I trzyma niezły poziom! Podkreśliłam wiele nieznanych słówek. Ze słownictwem sprawa też jest ułatwiona, bo wszystkie wyrazy wraz z tłumaczeniami wypisano w kolejności występowania w tekście. Prawdziwe ułatwienie!

A Wy? Czytacie?

Za możliwość zapoznania się z magazynem dziękuję Wydawnictwu Colorful Media.