poniedziałek, 13 października 2014

Garść informacji

Zapewne niektórzy z Was zauważyli, że wprowadziłam zmiany w ocenianiu książek. 

Wcześniej oceniałam w dwóch skalach: prozę na 10 pkt, a filmy, poezję, książki podróżnicze i poradniki na 6pkt. Wiem, że było to zagmatwane i wiele osób miało problem, jeśli chciało znaleźć w etykietach propozycje dobrych książek. Sama często buszuję po blogach recenzenckich, posługując się właśnie etykietami i wiem, że wszystko powinno być klarowne.

Dlatego odtąd oceniam w skali 6-punktowej (wszystko).

 Przyznam, że skala 6-punktowa nigdy mi nie odpowiadała, sama nie wiem dlaczego, ale lubię, gdy książki są oceniane na 10 punktów. Widzę jednak, że dzięki skali 6-punktowej łatwiej jest czytelnikowi stwierdzić, czy dana książka rzeczywiście jest warta przeczytania. Bo nie ma tu zbyt wiele miejsca na podciąganie ocen ani na rozdrabnianie się - albo warto przeczytać, albo nie.


Na samym dole bloga widnieją etykiety. Oceny wyglądają teraz tak:

 

Książki ze Złotym Robalem to perełki. Niekoniecznie ocenione najwyżej, ale na pewno warte przeczytania.
Mam nadzieję, że teraz łatwiej będzie Wam się zorientować.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kilka dni temu przypominałam o konkursie Zarażamy Czytadleniem. Rozstrzygnięcie miało nastąpić przy pięciu zgłoszeniach (czyli pięciu fotorelacjach). Zgłoszenie wciąż jednak miałam tylko jedno - od Wiktorii Kingi. Dlatego postanowiłam konkurs zamknąć bez rozstrzygnięcia. Nagroda książkowa wędruje na półkę i czeka na kolejną okazję. 

Nie mogłam jednak przejść obojętnie obok tej pięknej, długiej fotorelacji, dlatego postanowiłam nagrodzić córeczkę Wiktorii Kingi, która skrupulatnie uczy się od mamy miłości do książek. Wiktorio, jeśli jesteś zainteresowana taką nagrodą, wyślij na mojego maila (t.awanturnica@gmail.com) swój adres do wysyłki. Czekam do czwartku 16 października :)