czwartek, 15 stycznia 2015

LBA - Fenko odpowiada


Mystic nominowała Fenko, więc Fenko odpowiada. Jak zwykle pozwoliłam sobie wybrać kilka pytań (tylko trzy!), a resztę opuścić. Niektóre z tych, które pominęłam, podsunęły mi pomysł na blogowe wpisy. Nominacja Mystic stała się moją inspiracją, więc zachowam co nieco na później! To jak, ciekawi?


Ulubiony pisarz polski?

Fenko polskich autorów dopiero poznaje i niewielu czyta w większej ilości, ale gdyby miała strzelać...

Rafał Kosik - za serię Felix, Net i Nika, która łączy w sobie prawie wszystko, czego nastolatkowie mogą szukać w książkach. Ten pan ma olbrzymią wiedzę, którą chętnie w swoich książkach wykorzystuje. Dodajcie do tego fakt, że to pisarz polski! Niesamowite.

A do tego Roma Ligocka - która porusza drogi mi temat wojny i czasów powojennych. Umiejętnie łączy elementy autobiograficzne z fikcją literacką. To jak czytać bardzo wiarygodną autobiografię (jej książki są wypełnione zdjęciami jej samej) i wciąż zastanawiać się, co z tego wszystkiego jest prawdą. Na dodatek opowiada wyśmienicie.



Ulubiony gatunek literacki?

Fenko nie trzyma się jednego gatunku. To dość ograniczające, a jest przecież tyle przepięknych książek! Uwielbiam autobiografie, pozycje historyczne, obyczajówki, fantastykę, s-f... A poza tym uważam, że polska literatura niewspółczesna powinna stać się oficjalnie osobnym gatunkiem i być hołubiona na całym świecie.



Pięć najlepszych książek przeczytanych w 2014 roku.

Pierwsze Damy II Rzeczpospolitej - RECENZJA
Trzy odbicia w lustrze - RECENZJA
Droga Romo - RECENZJA
Musiałam odejść - RECENZJA
Ocalona aby mówić (jeszcze nie zrecenzowana)

Trzy z tych pozycji to książki polskich autorów, potraficie w to uwierzyć?



P.S. Nie nominuję nikogo, bo porządnie tę zabawę okroiłam, a na dodatek odwiedzam zbyt wiele wspaniałych blogów, by móc część z nich odrzucić przy nominacji. Co do odwiedzania - moja sesja trwa, więc proszę o wyrozumiałość. Jeszcze tydzień z nawiązką i nadrobię zaległości u Was!

A poza tym, z chęcią dowiem się, jakie są Wasze ulubione gatunki i pisarze polscy!