wtorek, 17 lutego 2015

¿Español? Sí, gracias


No to mamy prawdziwą bombę - Fenko sięgnęła po magazyn hiszpańskojęzyczny. Pomińmy fakt kursu, na który uczęszczałam po to tylko, by po dwóch latach pamiętać ledwo kilka słówek i pozwolić sobie na rozróżnienie pojedynczych struktur językowych. O fiszkach do nauki języka hiszpańskiego mogliście poczytać TUTAJ. Dziś przyszedł czas na czasopismo. Prawdziwa walka na języki.


Bardzo, bardzo doceniłam fakt, że Wydawnictwo Colorful Media zamieszcza słowniczki ze spisem trudniejszych wyrażeń. W English Matters nie miało to dla mnie większego znaczenia, bo nawet jeśli czegoś nie rozumiałam dosłownie, domyślałam się z kontekstu zdania i wcale nie przeszkadzało mi to w czytaniu. Tutaj słowniczek był moim wielkim wsparciem.

Jeśli mieliście do czynienia z angielskim i hiszpańskim, a dla większości ludzi są to podstawowe języki do nauki, zapewne zauważyliście, jak wiele można zrozumieć, czytając tekst po hiszpańsku, jeśli umie się co nieco w języku angielskim. Naprawdę! Mnóstwo słów ma podobną formę i brzmienie i wystarczy trochę wysilić wyobraźnię, by domyślić się, o czym mowa. Nawet bez słowniczka wiele można wyciągnąć z treści artykułu.

A co w tym numerze? Mnie przede wszystkim zainteresowała wzmianka o serialu historycznym Isabel - o Izabeli Kastylijskiej. Uwielbiam seriale, a już zwłaszcza kostiumowe, więc będę mieć ten na uwadze. Dodatkowo jest to całkiem przyjemna metoda nauki języka - pamiętajcie tylko o oglądaniu z napisami, a nie lektorem!

Przyczepiłam się też do artykułu o relacjach hiszpańsko - polskich (zarówno międzyludzkich, jak i handlowych) i to bynajmniej nie dlatego, że wydał mi się najbardziej interesujący. Po prostu uznałam, że w tym temacie będzie mi łatwo zrozumieć dużo słówek. Rzeczywiście, i znów znajomość angielskiego była bardzo pomocna.


Shakira, nie można o niej zapomnieć. Coś dla fanów piosenkarki. 


Jakieś księżniczki na sali? Ten artykuł przykuł moją szczególną uwagę i tu, niestety, nieznajomość języka na odpowiednim poziomie najbardziej mi przeszkadzała.

Muszę przyznać, że magazyn trzyma poziom i dorównuje English Matters. Dla uczących się hiszpańskiego w sam raz! Byłam zaskoczona, jak wiele słów można zrozumieć, nie znając tak naprawdę ich znaczenia. To język łatwy do przyswojenia, choć dla mnie poziom, który reprezentuje ten magazyn, jest wciąż zbyt wysoki. Gotowi do nauki? A ja w wolnym czasie odsłucham powyższe artykuły w formacie MP3. 

Za magazyn dziękuję Colorful Media