piątek, 24 kwietnia 2015

5 pytań do Fenko

Tym razem pytania od brak pomysłu. Kochana, wybacz, że jak zwykle uszczupliłam nominację do minimum. Ale mam coś na pocieszenie - dziś po raz pierwszy w historii mojego blogowania (a trwa to, nie przymierzając, prawie 10 lat. Tylko błagam, nie pytajcie, o czym pisałam, zanim zostałam koronowana) puszczę pytania dalej. I to pytania własne, nówka nieśmigane!



1. Pamiętasz książkę, która zapoczątkowała w tobie miłość do czytania?

Hell, noł! Podobno ledwo nauczyłam się siedzieć, a całe dnie spędzałam otaczając się bajeczkami. Nawet kiedy jeszcze nie umiałam czytać. Mam nadzieję, że to nie był jakiś fetysz na punkcie literek samych w sobie zamiast na punkcie książek. Chyba by mnie zdetronizowali.


2. Gatunek literacki, o polubienie którego nigdy byś się nie podejrzewała.

Z gatunkami to ja mam w ogóle problem, bo całe życie myślałam, że lubię fantastykę, a okazuje się, że jakoś mi z nią nie po drodze. Chyba nigdy nie spodziewałam się za to, że polubię literaturę faktu i autobiografie, a tu... surprise, surprise!


3. Książka, którą wpisałabyś na listę lektur.

Przeminęło z wiatrem. Albo nie, jeszcze by ją dzieciaki znienawidziły za sam fakt bycia lekturą.


4. Z jakim bohaterem płci przeciwnej chciałabyś się spotkać?

Ja to mam chyba jakiś problem sama z sobą, bo kocham tylu facetów, którzy nie istnieją, ale w sumie żadnego bym nie chciała widzieć na oczy, bo bym chyba zabiła. Może Harry'ego Pottera. Niechby mnie nauczył machać różdżką.


5. Pięć książek w twojej biblioteczce, z których najbardziej się cieszysz.

He-he-he, pytaj mnie tak dalej! 

Przeminęło z wiatrem - Margaret Mitchell
Jutro - John Marsden
Boska komedia - Dante Aligierhi
Ocalona aby mówić - Immaculee Ilibagiza
Dziesiąty krąg, Świadectwo prawdy, Czarownice z Salem Falls, Bez mojej zgody - Jodi Picoult


A uzewnętrzniać się będą:


1. Jaką książkę chciałbyś wyrzucić ze swojej biblioteczki, ale z jakiegoś powodu Ci jej szkoda?
2. Czy tak jak Fenko krytykujesz wszystkich za to, że nie czytają książek, a kiedy nazywają Cię świrusem i książkowym molem, planujesz zemstę?
3. Jaka książka zrobiła na Tobie największe, ale to największe wrażenie? Harry Potter odpada!
4. Przy jakiej książce wypłakałeś sobie oczy? Jeśli panowie chcą udawać, że przy książkach nie płaczą, to niech napiszą, przy jakiej lekturze mieli ochotę rzucić egzemplarzem o ścianę, bo tak ich wkurzył.
5. Jakiej książki powinniśmy się wszyscy wystrzegać i dlaczego?
6. Czy kiedykolwiek pisałeś coś swojego lub nadal piszesz? W jakim gatunku?
7. Jaki gatunek czytasz najchętniej? Możesz wymienić trzy.