niedziela, 19 kwietnia 2015

Najpiękniejsze cytaty Szekspira

Czytając Romeo i Julię, siedziałam z mazakiem w ręku i zaznaczałam wszystko, co mi się spodobało. Później to samo zrobiłam z drugim polskim tłumaczeniem, i z Hamletem, i Makbetem. Aż w końcu trafiłam na Cytaty najpiękniejsze i pomyślałam, że miło będzie odstawić zakreślacz, skoro Wydawnictwo podsuwa nam tak pięknego gotowca.



Mądry nie płacze obecnych boleści,
Lecz myśli, jak by boleściom zaradzić.
Ryszard II

Maksymy Szekspira są w tej książce podzielone na działy: miłość, pieniądze, dobro i zło, kara. To całkiem wygodne rozwiązanie, bo gdyby były pogrupowane zgodnie z tytułami książek, od których pochodzą, można by odnieść wrażenie, że czyta się jakieś nieporadne streszczenia tych dzieł. A tak jest bardzo przejrzyście i od razu wiadomo, na co zwrócić w maksymie uwagę. Wielki plus!

Dziwny miłości traw się na mnie iści
Że muszę kochać przedmiot nienawiści.
Romeo i Julia


Ta pozycja zwróciła moją uwagę na inne dzieła Williama, które dotąd nie wpadły w moje ręce. Z pewnością muszę przeczytać kiedyś Poskromienie złośnicy i Sen nocy letniej. Bardzo spodobał mi się fakt, że do wypisywania najpiękniejszych cytatów wybrano akurat te tłumaczenia, które lubię.

Nie ma korzyści, gdzie nie ma rozkoszy;
Ucz się więc tego, do czego masz pociąg.
Poskromienie złośnicy

Wnętrze jest piękne! To, co spodobało mi się najbardziej, to strony z grafiką, odpowiednio dopasowane do każdego z działów. Tworzą naprawdę niesamowity klimat! Znalazłam też mnóstwo cytatów, na które nie zwróciłam uwagi podczas czytania danego dzieła. Jednocześnie mankamentem był dla mnie fakt, że nie wszystkie maksymy, które uwielbiam, znalazły się w tej pozycji, ale trudno było się tego spodziewać, skoro czytając, zakreślam na kolorowo pół książki ;)

Reszta jest milczeniem
Hamlet


Za lekturę dziękuję Wydawnictwu MG