środa, 4 listopada 2015

English Matters 55/2015

Po raz pierwszy magazyn English Matters zrecenzowałam rok temu. Musiało minąć dwanaście miesięcy, żebym mogła przekonać się, jakie przyjemne może być czytanie po angielsku. Dziś, jakby w prezencie na rocznicę tego pierwszego spotkania, w moje ręce trafiło idealne wydanie. Idealne!


Tyle ciekawych artykułów nagromadzonych w jednym numerze jeszcze mi się nie trafiło. Trzy z nich idealnie wpasowują się w tematykę prac dyplomowych moich znajomych, więc powyższe wydanie wciąż przechodzi z rąk do rąk.

To, co mnie zainteresowało najbardziej - czyli artykuł o autorce Harry'ego Pottera. Nie dowiedziałam się zbyt wielu nowych rzeczy - poza kilkoma szczegółami - ale i tak miło było zobaczyć "znajomą" twarz.


Chyba nie muszę pytać, kto kojarzy tego przystojniaka. Dorian Gray, Książę Kaspian - whatever, ważne, że można by tak na niego patrzeć i patrzeć!

Temat na topie, czyli małżeństwa homoseksualne. Można poczytać trochę o tym, jak zmieniał się stosunek do związków jednopłciowych i co na ten temat mówi sam papież.

A później na wesoło. Założę się, że niejeden z Was ogląda kabarety (nasze polskie są najlepsze!). Kabaretowe obsady są zazwyczaj zdominowane przez mężczyzn. A co  kobietami, które chcą bawić publiczność?

Próbowałam kiedyś oglądać Downton Abbey, ale nie do końca jest to serial wpasowujący się w moje gusta. Może jeszcze się do niego przekonam, ale póki co, odsyłam Was do tego zgrabnego artykułu - obsadę ten serial, trzeba przyznać, ma świetną.

Oczywiście znajdziecie też mnóstwo innych artykułów, ale wybrałam tylko te, które mnie spodobały się najbardziej. W tym numerze zamieszczono też informację o konkursie na opowiadanie. Do wygrania roczna prenumerata czasopisma!


Za numer English Matters dziękuję Wydawnictwu Colorful Media