poniedziałek, 21 grudnia 2015

The Teacher

Rzadko sięgam po jakiekolwiek magazyny - wszelkiego rodzaju czasopisma to raczej nie moja bajka. A jednak przydają się, kiedy brakuje pomysłów na lekcję. Z ciekawości zajrzałam do kilku numerów magazynu The Teacher - a nuż znajdę coś fajnego...

Moją uwagę od razu przykuły polecane podręczniki i repetytoria dla uczniów na różnych poziomach. Wciąż brakuje mi książek, które nadawałyby się na lekcje ze zróżnicowanymi grupami wiekowymi i takie zestawienie okazało się całkiem pomocne. Co więcej, w którymś numerze natrafiłam na gotowe testy gimnazjalne - wystarczy wydrukować!


Niestety, magazyn ma więcej tekstów o nauczaniu samym w sobie niż praktycznych zadań dla uczniów. Oczywiście znalazłam fragmenty opisujące ćwiczenia (czasami dość czasochłonne), które można zastosować w klasie, a jedno z zadań spodobało mi się szczególnie (tekst piosenki po polsku został przetłumaczony na wersję angielską, przy czym z tej drugiej wyrwano luki do uzupełnienia - muszę zastosować!), jednak w ogólnym rozrachunku czuję się nieco rozczarowana. Usilnie poszukiwałam listy tematów do konwersacji, a zwłaszcza szczegółowych pytań, które można by zastosować na lekcji do poćwiczenia mówienia, ale nie udało mi się ich znaleźć.

Wersję papierową z pewnością czyta się wygodniej niż online, więc jeśli ktoś z Was zechce spróbować przygody z magazynem The Teacher, radzę pokusić się o tę pierwszą opcję. Magazynu nie da się ściągnąć na dysk komputerowy, więc jego fizyczna wersja będzie z pewnością łatwiejsza w użyciu, zwłaszcza jeśli chcecie kserować teksty czy zadania dla dzieci :)


Miałam też okazję zajrzeć do jednej z książek Wydawnictwa Oxford. Znalazłam trochę naprawdę fajnych zadań - książka jest ich pełna! Z łatwością można je też modyfikować, wystarczy nieco kreatywności. Każde zagadnienie opisane jest krok po kroku - jak należy przeprowadzić ćwiczenie, co wyjaśnić uczniom. To skarbnica pomysłów na zadania domowe, z których uczniowie nauczą się słówek czy idiomów bez wkuwania ich, a jedynie poprzez praktykę. Niektóre z zadań, choć wydają się być łatwe i przeznaczone dla dzieci młodszych, z pewnością takie nie będą. Oczywiście native ma inne spojrzenie na swój język, ale wydaje mi się, że w polskich szkołach poziom angielskiego nie jest tak wysoki. Mimo wszystko nie stanowi to problemu - nauczyciel sam będzie wiedział, na co stać jego uczniów.

W sklepie The Teacher można znaleźć wiele innych produktów poza magazynem i książkami. Znalazłam nawet fiszki dla anglistów!


Za prenumeratę magazynu i książkę dziękuję