czwartek, 9 lutego 2017

Stos 1/2017

Nigdy nie oduczę się gromadzenia książek. Stosy, które Wam pokazuję, pozostają w większości stosami książek nieprzeczytanych - sięgam po te tytuły po wielu miesiącach od ich zakupu, kiedy akurat mam ochotę na daną lekturę, ale nie mogę się powstrzymać, by się nie pochwalić już teraz! Wydawnictwo Znak i Literackie robiły wyprzedaże, więc jak tu nie skorzystać?


Staram się kupować tylko te książki, które tak czy inaczej chciałabym kiedyś przeczytać, bo zostały uznane za wartościowe. Wystrzegam się zakupów tanich czytadeł - i tak ich zresztą nie lubię. Tym razem nabyłam Cormaca McCarthy'ego (jego Drogę recenzowałam TUTAJ - świetna książka i mam nadzieję, że podobnie jest z pozostałymi), Philipa Rotha (TUTAJ zrecenzowałam Amerykańską sielankę) oraz Erica Emmanuela Schmitta (którego Oskar i pani Róża może mnie nie zachwyciła, ale oszalałam na punkcie Kiedy byłem dziełem sztuki - niestety nigdy tej książki nie zrecenzowałam). Wobec Schmitta mam ogromne oczekiwania. 


1. Konstanty Ildefons Gałczyński - Zachłysnąć się tobą. Najpiękniejsze wiersze i piosenki
Jeszcze w szkole uwielbiałam poezję i mam w planach odświeżyć najważniejsze dzieła wszystkich epok.

2. Philip Roth - Kompleks Portnoya
Tytułowa postać weszła podobno do kanonu postaci literackich. To musi być coś wielkiego. No to kupiłam.

3. Cormac McCarthy - Dziecię Boże
4. Cormac McCarthy - W ciemność
5. Cormac McCarthy - To nie jest kraj dla starych ludzi
6. Cormac McCarthy - Rącze konie
Staram się nie oczekiwać zbyt wiele, ale Droga to naprawdę przejmująca książka i chcę powtórki w wydaniu tego autora.

7. Michael Dobbs - House of Cards
Próbowałam z serialem, ale szybko się zniechęciłam. Może książka nastawi mnie bardziej entuzjastycznie. Ten zakup jako jedyny z powyższych był kaprysem - chcę tę książkę przeczytać po prostu dla rozrywki.

8. Jacek Dukaj - Lód
Tyle się o Dukaju słyszy. Nagrody, oryginalność... Ja też chcę go poznać. Ale rozmiary książki mnie przerażają, zwłaszcza że nie spodziewam się lekkiej lektury.


Eric Emmanuel Schmitt:
1. Trucicielka
2. Moje ewangelie
3. Napój miłosny
4. Tajemnica pani Ming
5. Sekta egoistów
6. Pan Ibrahim i kwiaty Koranu
7. Noc ognia
8. Księga o niewidzialnym

Tutaj najbardziej obawiam się rozczarowania, bo mam ogromne wyobrażenia po Kiedy byłem dziełem sztuki. Wybrałam tylko najciekawsze tytuły, a i tak jest ich sporo!

Wy już na pewno czytaliście niektóre z powyższych. Co polecacie, a co Was rozczarowało?